2 Şubat 2010 Salı

The Wind-Up Bird


Chicago'dan Joseph Grimm.Nam-ı diğer The Wind-Up Bird.

Adını Haruki Murakami'nin aynı isimli kitabından almış Psychedelic,Elektroakustik sanatçısı.

Tek kişilik orkestra,besteci ve müziği bi' meditasyon aracı olarak kullanıyor,dinledikçe sizde bu gürültücü sakinliğin farkına varacaksınız.

'Mono No Aware','Gong','Bleeding Hertz' gibi kendi bestelerini yayınladığı albümlerin yanında, 'The One AM Radio','Lucky Dragons' gibi isimlerinde bazı parçalarına yaptığı remixlerle arşivimdeki sabitliğini her zaman koruyacağını kafama vura vura anlatan Grimm, şu an hala çıkacağını söylediği 'Brain Cloud' albümü üzerinde çalışıyor,eğer yanımlıyorsam.

60 kuşak müziğinden etkilendiğini hiç gizlemiyor.Başta,'Alvin Lucier' olmak üzere, 'Terry Riley','Charlemagne Palestine' gibi besteciler,müzisyenin en çok ilham aldığı isimler arasında sayılabilir.

İsteyen bulabilir !

Emerson University,Mass Art ve Brown University'de prodüksiyon ve ses sanatları üzerine kendi deyimiyle yaşamak için part-time profesörlük yapıyor.Böyle bi' adamın öğrencisi olabilenleri kıskanıp 'Whips' albümüne dönüyorum.

Bu zamana dek dinlemiş olduğum en konsept albüm.Bütün şarkılar yap-boz parçaları gibi birbirine oturuyor.İçinden bir tane seçip dinlemek cehaletine sakın bulaşmayın diyorum.Tane tane,adım adım Grimm'i takip edin.

Grimm,dört senedir beraber olduğu kız arkadaşının ilişkiyi bitirirken söylediği cümleyi albümün merkezine koymuş.Türkçeye çevirecek olursak;

"Seni kötü hissettirdiğim için gerçekten çok üzgünüm,umarım şu an mutlu uyuyorsundur.Ben birlikte yaşadığımız her şeyi düşünüyordum.Neyse.Sadece şey diyecektim.
Bu canavara dönüştüğüm için üzgünüm. Seni çok seviyorum."

Telesekretere kız arkadaşının bıraktığı bu mesajı efektlendirerek canavar sesine dönüştürmüş.Zaman zaman merhamet,zaman zamanda anlayamadığımız için nefret ettiğimiz birini yaratmış.

Zaten albümün parça isimlerinden de bunun çıkarımını yapmak kolaylaşıyor.

Şöyle ki;

1. Sorry
2. That I've
3. Become
4. This
5. Monster
6. I Love
7. You
8. A Lot

Albüm iki bölümden oluşuyor diyebilirim sanırım.'Sorry that i've become this monster' bölümü yıkımı,'I love you a lot' kısmı ise kabullenme ve normale dönme sürecini anlatıyor.
Yani 8 parça içinde yaşam döngüsünün tersten işlediğini düşünün.Albüm başlıyor ölüyorsunuz,biterken diriliyorsunuz.Bu tip oksimoronları albümü dinledikçe yaratmak mümkün.Çünkü,The Wind-Up Bird bu zamana kadar dinleyip de beni ters köşeye yatırmış nadir sanatçılardan.

Tebrik ediyorum ve dinlerken dikkatli olmanızı istiyorum.

www.myspace.com/thewindupbird

Joseph Grimm and Lauren Holt - Sound Sculpture

Ingvar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder